[cat] Diversos estudis demostren que les ciències en l’etapa d’Educació Primària s’entenen
millor de manera experimental. No obstant, avui en dia ens trobam amb ensenyaments
poc significatius que es basen en la memòria i el mecanicisme. Per aquest motiu, es troba
adient plantejar una proposta que es basi en l’experimentació com a eina didàctica per
entendre un terme tant complex, per als infants, com és la transformació química.
Per demostrar la importància de l’experimentació dins primària, es farà d’una manera
realista posant en pràctica la proposta didàctica en un centre situat en un barri de Palma,
el CEIP Verge de Lluc, caracteritzat per un alumnat que prové de contextos peculiars.
[eng] Several studies show that the sciences in Primary Education are better understood with
an experimental way. However, nowadays we find mainly no significant lessons based
on mechanistic and memory. For this reason, here we propose a didactic project that uses
the experimentation as a didactic tool to work on and understand the chemical
transformation, a really scientific behaviour difficult to understand for primary students.
In order to demonstrate the importance of experimentation in primary school, it will be
done in a realistic way by implementing the didactic project in an educational school
located in a district of Palma, CEIP Virgen de Lluc. The students that attend the classes
in the Virgen de Lluc educational centre come, for the most part, from disadvantaged
social environments, which affects their level of interest in science and knowledge in
general