[cat] El següent treball pretén definir el terme conducta problema des d’una perspectiva educativa, fent un recorregut per les diferents dimensions que engloba (característiques, tipologies, etc.) i remarcant la importància de la prevenció, i més concretament als PBE (programes basats en l’evidència). D’aquesta manera, el treball finalitza amb l’anàlisi de tres programes basats en l’evidència que es poden dur a terme des del context escolar, i alhora, fa rellevància del paper de l’escola dins d’aquest camp. Per tant, es fa de manifest la importància de prevenir des de l’escola, degut al seu paper socialitzador i com a intermediari amb la família i la comunitat, aprofitant que els fillets i filletes estan en edats d’escolarització.
[eng] The following work aims to define the term behavior problem from an educational perspective, taking a tour of the different dimensions it encompasses (characteristics, typologies, etc.) and emphasize the importance of prevention, and more specifically the PBE (evidence-based programs). In this way, the work ends with the analysis of three programs based on the evidence that can be carried out in the context of the school, and at the same time, to make relevance to the role of the school within this field. Therefore, it is evident the importance of preventing school, due to its socializing role and as an intermediary with the family and the community, taking advantage of the fact that the pupils are in schooling ages.