[cat] En aquest treball de fi de grau pretenem mostrar la importància de la utilització dels jocs en el mon educatiu i, principalment, en l’àmbit musical; sempre tenint en compte que la musica forma part de l’àrea d’educació artística en l’etapa d’educació primària. El joc es pot considerar com un recurs educatiu pels infants amb edats compreses entre sis i dotze anys en el procés d’ensenyança i aprenentatge on poden adquirir diferents habilitats, destreses i coneixements. L’objectiu és analitzar i reflexionar sobre la utilitat i la importància que el joc musical desenvolupa com a eina en Educació Primària en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Per poder aconseguir-ho, es dura a terme una proposta didàctica que consistirà en un banc de recursos destinat pels infants de tercer d’educació primària per observar la relació que existeix entre el joc i la musica. Es treballaran diferents valors com la cooperació i el respecte per afavorir les relacions socials i el treball en equip.
[eng] In this end – of – degree work we intend to demonstrate the importance of using games in education and mainly, in music subject, taking into account that it is part of art areas in primary grades. The game can be considered an educational resource for children aged between six and twelve years in teaching and learning process, being then when they can acquire different skills and knowledge. The objective is to analyze and reflect on the usefulness and importance that the musical practice develops as a tool in the primary education during this process. In order to archive this, a didactic research proposal will be carried out; consisting on a resource bank earmarked for third grade children to observe the relationship between playing and practicing music. Different values will be worked on such as cooperation and the respect for promoting social relations and teamwork.