[cat] La intenció del treball és donar a conèixer una altra manera de treballar la motricitat en aquesta etapa, a més d’explicar la importància de l’aigua com un espai de creixement personal per als infants. Amb el present treball i amb l’ajuda de diferents autors que parlen de l’educació en aquesta etapa, també es pretén deixar clar que durant aquesta etapa l’essencial no hauria de ser que el nin aprengui a nedar, sinó que obtingui experiències motrius, afectives, de relacions, d’establiment de vincles… que l’ajudaran en el seu desenvolupament i en la confiança en ell mateix.
L’experimentació i l’apropament al medi aquàtic durant els primers anys de vida és un estudi realitzat a la piscina del campus esport de la UIB (Universitat de les Illes Balears). Es crea a partir de la reflexió i de l’observació de les característiques dels infants de 3 a 5 anys. Pretén donar una resposta educativa a les necessitats dels infants i de les seves famílies durant l’activitat aquàtica.
Tot això es reflectirà a partir d’un disseny de model aquàtic i de diferents sessions basades en el respecte cap a l’infant i a les seves necessitats i interessos.
[eng] The aim of the assignment is to show practitioners another way of practising motor skills for 3 to 5 year olds, in addition to explaining the importance of water in their personal development. In this current assignment and with the help of different authors who speak on education at this age group, I would like to make it clear that during this stage it is not essential that the child learns how to swim, but rather that they get motor, relationship and bonding experiences... that will help them with their development and self-confidence.
Getting familiar and comfortable with water during the first years of life is a study carried out in the swimming pool at the UIB (University of the Balearic Islands) sports campus. It has been created based on the reflection and observations of the characteristics of children from 3 to 5 years old. It intends to give an educational response to the needs of children and their families during the water activity.
All of this will be reflected in the form of a design of an aquatic model and by doing different sessions based on the needs and interests of the children.