[cat] En el treball que es presenta a continuació està referit a la formació de les persones amb síndrome de Down des d’una perspectiva històrica, des de 1960 fins al 2018. En un primer moment, i a través d’una revisió bibliogràfica, es realitza una descripció sobre l’evolució que han tingut les persones amb SD al llarg dels anys indicats. Es fa èmfasi a les diferents concepcions les quals han anat dirigides a aquest col·lectiu, a més de la importància de l’atenció primerenca, els canvis de legislatura i decrets que s’han anat modificant en els centres escolars en els darrers anys a Espanya, les diferents transicions per les que passen tots l’alumnat al llarg del cicle educatiu, entre d’altres.
Per tal d’obtenir, una satisfactòria integració i inclusió als centres educatius i formatius de les persones amb discapacitat intel·lectual en les aules ordinàries, es necessita la col·laboració i comunicació d’entre les famílies i el centre educatiu per a que d’aquesta manera l’alumnat amb SD tingui una major autoestima i qualitat de vida.
[eng] In the work that follows, it refers to the formation of people with Down syndrome from a historical perspective, from 1960 to 2018. At first, and through a bibliographic review, a description of the evolution that people with DS have had over the indicated years. Emphasis is placed on the different conceptions that have been directed to this group, as well as the importance of early attention, changes in the legislature and decrees that have been modified in schools in recent years in Spain, the different transitions that students spend throughout the educational cycle, among others.
In order to obtain a satisfactory integration and inclusion in the educational and training centers of people with intellectual disabilities in the ordinary classrooms, collaboration and communication between families and the educational center is needed so that in this way, students with SD have a higher self-esteem and quality of life.