La formació de les persones amb síndrome de Down des d’una perspectiva històrica (1960-2018)

Show simple item record

dc.contributor Fullana Puigserver, Pere
dc.contributor.author Vanrell Julià, Francesca
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-16T10:13:58Z
dc.date.available 2020-06-16T10:13:58Z
dc.date.issued 2020-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152917
dc.description.abstract [cat] En el treball que es presenta a continuació està referit a la formació de les persones amb síndrome de Down des d’una perspectiva històrica, des de 1960 fins al 2018. En un primer moment, i a través d’una revisió bibliogràfica, es realitza una descripció sobre l’evolució que han tingut les persones amb SD al llarg dels anys indicats. Es fa èmfasi a les diferents concepcions les quals han anat dirigides a aquest col·lectiu, a més de la importància de l’atenció primerenca, els canvis de legislatura i decrets que s’han anat modificant en els centres escolars en els darrers anys a Espanya, les diferents transicions per les que passen tots l’alumnat al llarg del cicle educatiu, entre d’altres. Per tal d’obtenir, una satisfactòria integració i inclusió als centres educatius i formatius de les persones amb discapacitat intel·lectual en les aules ordinàries, es necessita la col·laboració i comunicació d’entre les famílies i el centre educatiu per a que d’aquesta manera l’alumnat amb SD tingui una major autoestima i qualitat de vida.
dc.description.abstract [eng] In the work that follows, it refers to the formation of people with Down syndrome from a historical perspective, from 1960 to 2018. At first, and through a bibliographic review, a description of the evolution that people with DS have had over the indicated years. Emphasis is placed on the different conceptions that have been directed to this group, as well as the importance of early attention, changes in the legislature and decrees that have been modified in schools in recent years in Spain, the different transitions that students spend throughout the educational cycle, among others. In order to obtain a satisfactory integration and inclusion in the educational and training centers of people with intellectual disabilities in the ordinary classrooms, collaboration and communication between families and the educational center is needed so that in this way, students with SD have a higher self-esteem and quality of life.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Síndrome de Down ca
dc.subject.other Formació ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Discapacitat intel·lectual ca
dc.subject.other Evolució ca
dc.subject.other Down syndrome ca
dc.subject.other Formation ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Intellectual disability ca
dc.subject.other Evolution ca
dc.title La formació de les persones amb síndrome de Down des d’una perspectiva històrica (1960-2018) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics