[cat] Actualment ja hi ha un volum important d’estudis que parlen sobre els avantatges de la docència compartida en els centres d’educació primària. Atendre a tot l’alumnat dins la mateixa aula és un principi educatiu bàsic per voler dur a terme un suport inclusiu. La docència compartida en aquest cas és fonamental perquè dos mestres dins l’aula poden donar resposta a la diversitat i oferir experiències d’aprenentatge valuoses per a tots.
Ara bé, existeix aquesta parella educativa entre tutor i mestre de suport? Analitzarem un cas en concret per veure com treballen colze a colze aquestes dues figures per, després, analitzar si realment es tracta d’una docència compartida òptima o si pel contrari hi ha dos mestres dins l’aula però sense cap prèvia planificació de l’acció educativa.
[eng] There are already a significant volume of studies talking about the advantages of shared teaching in primary school. Meeting all the pupils’ demands in the same classroom is a basic tenet to accomplish inclusive support. On this occasion, shared teaching is essential because with two teachers in the same classroom can respond to diversity and they offer valuable learning experiences for all.
Although, does it really exist and work, in practice, the formula tutor and support teacher? This research is going to analyze a practical example to see how this two figures work side byside and then consider whether we are in front of an actual shared teaching or, by contrast, there are two teachers in the classroom but without advance planning of the educational