[cat] El treball s’ha estructurat fonamentalment en dues parts, una primera part més teòrica sobre els
conceptes més importants que emmarquen aquest treball i la segona part s’orienta a un estudi
basat en revisions bibliogràfiques sobre línies d’investigació i com es pot aproximar l’escola a
un context més intercultural i inclusiu.
Actualment Espanya, de cada vegada més, està caracteritzada per una societat intercultural i
dinàmica, la qual està en constant canvi. La comunitat educativa ha de saber fer front als canvis
que es produeixen en els diferents contextos i adequar-se introduint canvis o modelant la seva
manera d’educar i transmetre coneixements als alumnes respectant la diversitat. Aquesta realitat
innegable, implica que els mestres hagin d’assolir un compromís per formar-se de manera
permanent per poder afrontar els canvis i donar una resposta inclusiva de qualitat a tota la
societat. El sistema educatiu espanyol ha d’actuar en conseqüència segons els diferents factors
i entendre la interculturalitat com una oportunitat per dotar a la escola com una institució
inclusiva.
[eng] This work has been fundamentally structured in two parts. Coming first, a more theoretical part
about the most important concepts that hos work encompasses. Secondly, a part based on a
study of different bibliographic reviews about investigation lines and how to bring closer the
school to a more intellectual and inclusive context.
Nowadays Spain is characterized by an intercultural and dynamic society, which is constantly
changing. The educational community must know how to face changes that happen in different
contexts, moreover, it must adapt to those situations introducing new ways of education or
restructuring its way of educating and provide knowledge to all students taking diversity into
account.
The same occurs with schoolteachers, who have to develop all of their qualities to be able to
face all kind of situations and changes and give a good quality an inclusive response for all the
society.
The Spanish educational system must act in consequence taking into consideration different
factors and it must understand interculturality as a chance of improving the school as an
inclusive institution.