Influència de la tipologia textual en la lectura de les persones amb o sense dislèxia

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Morales Gomáriz, Maria Isabel
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-07-22T10:31:39Z
dc.date.available 2020-07-22T10:31:39Z
dc.date.issued 2020-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153150
dc.description.abstract [cat] Des de sempre la lectura ha estat un procés realment important dins el procés educatiu i formatiu de tots els infants ¿Però que passa amb aquells que tenen dificultats per la lectura com per exemple els dislèxics? Diversos especialistes, afavoreixen aquest procés mitjançant l'estudi de diverses tipologies textuals i els beneficis que aquestes poden tenir. Aquests beneficis tants poden ser els lectors dislèxics com per a qualsevol lector. Algunes de les tipologies més rellevants a destacar són les Sans Serif o les Serif on ambdues tenen les seves variants. És rellevant saber també que no totes aquestes tipologies afavoreixen de la mateixa manera a tots els lectors. Tret d'això, sorgeix un altre dubte: tots els mestres coneixen aquestes dades i les posen en pràctica per així facilitar la lectura als seus alumnes? Doncs, molt de mestres creuen conèixer aquestes tipologies. Encara així, molts es troben desinformats, ja que les seves creences no acaben de concordar amb les fonts teòriques. ca
dc.description.abstract [eng] Reading has always been a very important process in the education and training of all children. But what about those who have difficulties in reading, such as dyslexics? Several specialists are promoting this process by studying different types of texts and the benefits they can have. These benefits can be for dyslexic readers as well as for any reader. Some of the most relevant typologies to highlight are the Sans Serif or the Serifs, both of which have their own variations. It is also important to know that not all of these typologies favour all readers in the same way. As a result, another doubt arise: Do all teachers know how to make reading easier for their students? Many teachers, therefore, believe that they know these typologies. However, many are uninformed, as their beliefs do not match the theoretical background. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Tipologia textual ca
dc.subject.other Llegibilitat ca
dc.subject.other Fluïdessa lectora ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Formació docent ca
dc.title Influència de la tipologia textual en la lectura de les persones amb o sense dislèxia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics