[cat] Aquest treball de recerca està centrat a l’ús didàctic de les cançons per a l’aprenentatge i l’ensenyament de la llengua anglesa durant l’etapa escolar d’Educació Primària. En primer lloc, s’analitzarà a manera d’introducció la literatura respecte a la vital importància de la utilització de la música a les primeres etapes del sistema educatiu. Després s’explicarà la metodologia adoptada en aquest estudi aprofundint en les cançons més habituals per a finalment centrar-se en les tres cançons més utilitzades i estudiades fent una anàlisis de les mateixes i de com han d’usars-se per a treballar totes les destreses comunicatives a través de la música a l’aula de primària. Durant tot el desenvolupament d’aquest treball s’inclouran referències bibliogràfiques de tot un conjunt d’articles que justifiquen el marc teòric i l’anàlisi objectiu dut a terme en aquest projecte de recerca.
[eng] This research project is focused on the didactic use of songs in the English learning and teaching process in primary school. First, the quintessential literature regarding the vital importance of the use of music in the early stages of the education system will be extensively revised. Then, in the methodological section, the proceeding of this research and how it has been conducted will be fully explained. Later, a study of the most common songs that are used in the primary classroom will be developed. Finally, this research will be focused on the three most popular and studied songs, analysing how all competences related to the learning of English as a second language can be improved. Throughout the development of this entire work, bibliographic references including a set of articles from specialized journals will be included in order to justify the theoretical framework and the objective analysis carried out in this research project.