[cat] L’estadística és un bloc recent dins l’Educació Primària, però no per això menys important o que s’ha de tractar a final del curs. És interessant treballar-lo contextualitzat o des de inputs externs, ja que en el nostre dia a dia trobam exemples per treballar-ho. En el següent treball de final de grau es realitza una recerca bibliogràfica sobre el concepte d’estadística, la seva evolució dins l’educació, així com la seva importància i el concepte de cultura estadística. També es fa una recerca dels mètodes d’ensenyança-aprenentatge que afavoreixen l’estudi d’aquesta ciència. Un altre punt a treballar és l’evolució curricular que ha tingut en les diferents lleis, i es fa una comparació amb dos currículums estrangers com el del nostre país veí; Portugal i el que dicta una de les institucions més importants de les matemàtiques com és la NCTM. Finalment, es fa un anàlisi de com enfoquen aquest tractament curricular diferents editorials de llibres de text i per acabar es realitza una proposta didàctica d’acord amb les directrius que anteriorment s’han marcat.
[eng] Statistics is a recent block in Primary Education, but no less important or to be addressed at the end of the course. It’s interesting to work it in contextualized environments or from external inputs because in our day-to-day we find examples to work it. In the following final degree project, a bibliographic research is carried out on the concept of statistics, its evolution in education, as well as its importance and the concept of statistical culture. There is also research into teaching-learning methods that benefit the study of this science. Another point to work on it is the curricular evolution it has had in the different laws, and a comparison is made with two foreign curriculum such as that of our neighboring country; Portugal and what dictates one of the most important institutions of mathematics such as the NCTM. Finally, an analysis is made of how different textbook publishers approach this curricular treatment and then, a didactic proposal is made in accordance with the guidelines set out above.