L’estadística a l’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Caldentey Riera, Roser
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-07-30T07:13:49Z
dc.date.available 2020-07-30T07:13:49Z
dc.date.issued 2020-07-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153218
dc.description.abstract [cat] L’estadística és un bloc recent dins l’Educació Primària, però no per això menys important o que s’ha de tractar a final del curs. És interessant treballar-lo contextualitzat o des de inputs externs, ja que en el nostre dia a dia trobam exemples per treballar-ho. En el següent treball de final de grau es realitza una recerca bibliogràfica sobre el concepte d’estadística, la seva evolució dins l’educació, així com la seva importància i el concepte de cultura estadística. També es fa una recerca dels mètodes d’ensenyança-aprenentatge que afavoreixen l’estudi d’aquesta ciència. Un altre punt a treballar és l’evolució curricular que ha tingut en les diferents lleis, i es fa una comparació amb dos currículums estrangers com el del nostre país veí; Portugal i el que dicta una de les institucions més importants de les matemàtiques com és la NCTM. Finalment, es fa un anàlisi de com enfoquen aquest tractament curricular diferents editorials de llibres de text i per acabar es realitza una proposta didàctica d’acord amb les directrius que anteriorment s’han marcat. ca
dc.description.abstract [eng] Statistics is a recent block in Primary Education, but no less important or to be addressed at the end of the course. It’s interesting to work it in contextualized environments or from external inputs because in our day-to-day we find examples to work it. In the following final degree project, a bibliographic research is carried out on the concept of statistics, its evolution in education, as well as its importance and the concept of statistical culture. There is also research into teaching-learning methods that benefit the study of this science. Another point to work on it is the curricular evolution it has had in the different laws, and a comparison is made with two foreign curriculum such as that of our neighboring country; Portugal and what dictates one of the most important institutions of mathematics such as the NCTM. Finally, an analysis is made of how different textbook publishers approach this curricular treatment and then, a didactic proposal is made in accordance with the guidelines set out above. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 311 - Estadística ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació estadística ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Alfabetització ca
dc.subject.other Currículum ca
dc.subject.other Llibres de text ca
dc.subject.other Statistical Education ca
dc.subject.other Didactics ca
dc.subject.other Literacy ca
dc.subject.other Curriculum ca
dc.subject.other Textbook ca
dc.title L’estadística a l’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics