[cat] El treball que es presenta a continuació tracta els temes de l’ensenyament de les fraccions a
l’Educació Primària i la gamificació dins l’aula de matemàtiques.
Durant el treball es podran distingir dues parts ben diferenciades. Per una banda, es trobarà el
marc teòric que parla sobre l’error i l’aprenentatge significatiu de les fraccions; però també
sobre els materials manipulatius i la gamificació. Per altra banda, es trobarà el marc pràctic,
en el qual es realitzarà l’anàlisi de diferents propostes.
Per tant, amb aquest treball s’intenta trobar informació rellevant sobre aquests dos temes. En
primer lloc, es vol aconseguir informació sobre: les fraccions, els errors que els alumnes
solen cometre i perquè apareixen. I en segon lloc, es vol oferir informació relacionada amb la
gamificació de les aules com a metodologia innovadora. A més, una vegada obtinguda dita
informació es pretén oferir aportacions crítiques sobre activitats i propostes ja planificades;
per veure si les pràctiques que els docents realitzen a les seves aules concorden amb la
informació trobada.
[eng] The activity presented below deals with the teaching of subjects in primary education and
mathematics.
During the activity you will be able to distinguish two different parts. For one group, you will
find the theoretical framework that speaks about the learning of the meaning of the fractions
and the error; but also about the manipulated materials and the gamification. On the other
hand, you will find the practical framework, in which the analysis of different proposals will
be carried out.
Therefore, with this work we try to find relevant information about these two big topics. First
of all, it is to give a vision of the factions with which it is possible to understand the mistakes
that students usually make and why they appear. And secondly, it is to offer information
related to classroom learning as an innovative methodology. Moreover, once this information
has been obtained, it is intended to offer critical notes on activities and proposals that have
been planned in order to see if the practices that teachers carry out in their classes are in line
with the information found.