[cat] Aquest treball va sobre l'evolució del collaret de boles fins a la línia numèrica. Des d'un inici amb el collaret de 10 boles fins arribar a la idea abstracta de la línia numèrica. Aquest pas es du a terme mitjançant metodologia realista amb un caràcter lúdic. Es tracta de veure que comptar amb els dits, cosa que s'ha fet fins dia d'avui, no és una estratègia d'utilitat, ja que requereix més temps per realitzar el comptatge mentre que allò que es persegueix és aconseguir que totes les persones siguin competents i eficaces en matemàtiques. El collaret de boles és un material prou ample i flexible per a combinar-se amb altres estratègies deixant així lloc a un aprenentatge dialògic, és a dir, que s'aprèn mitjançant el conflicte que sorgeix a partir del diàleg. Allò que es pretén amb el collaret de boles és facilitar una eina a l'alumnat de manera que amb l'objectiu de realitzar un comptatge ells siguin capaços d'elegir i posar en pràctica aquella estratègia que millor s'adapti a les seves capacitats i estil d'aprenentatge.
[eng] This work goes on the evolution of the ball necklace to the number line. From a start with the 10-ball necklace to the abstract idea of the number line. This step is carried out using a realistic methodology with a playful character. It is a matter of seeing that counting on the fingers, which has been done to this day, is not a useful strategy, as it requires more time to perform the counting while what is pursued is to get all the people are competent and effective in math. The ball necklace is a material wide and flexible enough to be combined with other strategies thus leaving room for a dialogical learning, that is, that is learned through the conflict that arises from the dialogue. What is intended with the ball necklace is to provide a tool to students so that in order to perform a count they will be able to choose and implement that strategy that best suits their abilities and learning style.