El pas del collaret de boles a la recta numèrica

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Pascual Lorca, Marina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-01-18T13:35:09Z
dc.date.available 2021-01-18T13:35:09Z
dc.date.issued 2021-01-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154861
dc.description.abstract [cat] Aquest treball va sobre l'evolució del collaret de boles fins a la línia numèrica. Des d'un inici amb el collaret de 10 boles fins arribar a la idea abstracta de la línia numèrica. Aquest pas es du a terme mitjançant metodologia realista amb un caràcter lúdic. Es tracta de veure que comptar amb els dits, cosa que s'ha fet fins dia d'avui, no és una estratègia d'utilitat, ja que requereix més temps per realitzar el comptatge mentre que allò que es persegueix és aconseguir que totes les persones siguin competents i eficaces en matemàtiques. El collaret de boles és un material prou ample i flexible per a combinar-se amb altres estratègies deixant així lloc a un aprenentatge dialògic, és a dir, que s'aprèn mitjançant el conflicte que sorgeix a partir del diàleg. Allò que es pretén amb el collaret de boles és facilitar una eina a l'alumnat de manera que amb l'objectiu de realitzar un comptatge ells siguin capaços d'elegir i posar en pràctica aquella estratègia que millor s'adapti a les seves capacitats i estil d'aprenentatge.
dc.description.abstract [eng] This work goes on the evolution of the ball necklace to the number line. From a start with the 10-ball necklace to the abstract idea of the number line. This step is carried out using a realistic methodology with a playful character. It is a matter of seeing that counting on the fingers, which has been done to this day, is not a useful strategy, as it requires more time to perform the counting while what is pursued is to get all the people are competent and effective in math. The ball necklace is a material wide and flexible enough to be combined with other strategies thus leaving room for a dialogical learning, that is, that is learned through the conflict that arises from the dialogue. What is intended with the ball necklace is to provide a tool to students so that in order to perform a count they will be able to choose and implement that strategy that best suits their abilities and learning style.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Collaret de boles ca
dc.subject.other Comptatge ca
dc.subject.other Línia numèrica ca
dc.subject.other Material manipulatiu ca
dc.title El pas del collaret de boles a la recta numèrica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics