dc.contributor |
Alomar Garau, Gabriel
|
|
dc.contributor.author |
Barceló Roig, Marta
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-21T10:20:35Z |
|
dc.date.available |
2021-01-21T10:20:35Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/154863 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Al present Treball de Fi de Grau s’estudia un entorn escolar intercultural de l’etapa d’Infantil,
tal com aquest és percebut per un conjunt d’infants de diferents edats, i plasmat en una sèrie
de dibuixos infantils. L’anàlisi d’aquest tipus de dibuixos, en tant que expressions plàstiques a
través de les quals els infants representen i interpreten les seves vivències personals i els seus
entorns immediats –tant els familiars com els escolars–, ha estat teoritzada i posada en
pràctica per diversos autors. En el cas de la present investigació, s’ha adoptat una estratègia
metodològica directament orientada a l’obtenció d’un conjunt representatiu de dibuixos en els
quals es pogués identificar si els infants capten determinats elements interculturals del seu
entorn escolar. L’anàlisi detallada dels dibuixos obtinguts ha permès confirmar que els infants
són conscients de certs trets diferencials culturals presents a l’escola, com per exemple els que
es manifesten en els trets físics corporals dels seus companys, així com en els complements
ornamentals que acompanyen la seva vestimenta. Si bé el treball s’ha centrat en un cas
dissenyat per a l’ocasió, els resultats indiquen que aquest estudi es podria fer extensiu a un
grup més ample d’escoles i d’infants, cosa que permetria extreure conclusions més rellevants i
significatives. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In this End-of-Degree Project an intercultural environment of pre-school years is studied, as
perceived by a group of children of different ages and represented in a series of children’s
drawings. The analysis of this kind of drawings -regarding the plastic expressions through
which the children represent and portray their own personal experiences and their immediate
surroundings, both the family and school environments-has been theorized and implemented
by different authors. As far as the present investigation is concerned, a methodological
strategy directly oriented to obtaining a representative group of drawings where you can
identify if the children capture certain intercultural elements in their school environment has
been adopted. The detailed analysis of the obtained drawing has allowed to confirm that
children are aware of certain distinguishable cultural features present at school, for example
those shown in the physical features of their classmates, and also in the ornaments that go
with their outfits. While the project has been focussed on a case designed for the occasion, the results show that this study could be extended to larger groups of schools and children ,
which would allow to draw more relevant and significant conclusions. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Educació infantil |
ca |
dc.subject.other |
Interculturalitat |
ca |
dc.subject.other |
Dibuix infantil |
ca |
dc.subject.other |
Entorn escolar |
ca |
dc.title |
Interculturalitat en l’expressió plàstica de l’escola d’Educació Infantil. Estudi de cas |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|