[cat] Els espais d’aprenentatge són escenaris on es duen a terme condicions favorables d’aprenentatge. No només l’espai físic hi té importància, sinó que també són molt importants les relacions, interaccions i rols que se duen a terme dins dels espais. Per això, l’objectiu del treball és investigar en què consisteixen els espais d’aprenentatge i quins paràmetres de qualitat han d’oferir als infants per tal que optimitzin els seus coneixements i relacions. També s’explica el cas de les escoles de Reggio Emilia com exemple de centres que ofereixen bons espais als seus infants.
Finalment, s’avalua l’espai d’experimentació del CEIP Sa Marina de Llucmajor en base als paràmetres de qualitat que proposen Abad (2008) i Riera (2005) com l’habitabilitat, la constructivitat, la polisensorialitat, etc. També se fa un recull dels resultats obtinguts segons quins són els paràmetres que estan més presents i els que menys amb possibles solucions de cara a un futur.
[eng] Learning spaces are those situations where favourable and positive learning requirements are conducted into effect. Not only the physical space has pivotal importance but also, relationships, interactions and roles which are performed within these spaces are of utmost importance. Thus, the primary objective of this dissertation is to study, investigate what these learning spaces consist of and what quality parameters have these infants to offer in order they optimise their knowledges and relationships. Moreover, it is also explained the particular case of Reggio Emilia schools as examples for being institutions which offer these good learning spaces for children.
Finally, it is assessed the CEIP Sa Marina de Llucmajor experimentation space according to the quality parameters which Abad (2008) and Riera (2005) propose, for example habitability, constructiveness, polysensory, etc. Furthermore, a recollection of the results is being conducted according to the most present criteria as well as the less frequent ones with possible solutions for the future.