L'Educació Emocional a través de l'art en Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Ruiz López, Anaïs
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-01-21T11:19:06Z
dc.date.available 2021-01-21T11:19:06Z
dc.date.issued 2021-01-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154879
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de grau d’Educació Infantil presenta l’art en les emocions dels infants. L’objectiu és treballar l’educació plàstica a través de l’educació emocional, sempre tenint en compte el joc. La meva intenció és demostrar que els infants poden desenvolupar moltes habilitats, conèixer-se millor a ells mateixos, reforçar la seva personalitat i descobrir noves emocions a través de les arts plàstiques. Per poder il·lustrar tot això, m’agradaria poder fer una sèrie de propostes durant les pràctiques i així mostrar les actuacions dels infants a través dels meus tallers. En aquestes activitats els nens tendran un objectiu en concret. Però, mentre van experimentant, es podran veure aspectes emocionals i actuacions que probablement no ens esperam d’un infant, ja que l’art fomenta la creativitat, desenvolupa la imaginació i obri la seva ment. Els infants, a través de les seves obres seran capaços de transmetre i comunicar totes aquelles emocions i actes que vulguin expressar i d’aquesta manera podrem observar i documentar el que visualitzem d’ells. Per començar, realitzaré un marc teòric explicant la relació que s’estableix en aquests dos àmbits: l’art plàstic i les emocions o intel·ligències múltiples. D’aquesta manera, podrem veure la importància que tenen en l’etapa infantil i tots els beneficis que aporta als nens per poder construir la seva personalitat de cara al futur. Finalment, establiré diverses propostes perquè els infants tenguin la possibilitat de treballar les seves emocions i els seus sentiments a partir de l’art, ja sigui a través del ball, de la música, de la pintura o del teatre. ca
dc.description.abstract [eng] This final work of the Children's Education Department presents art in the emotions of children. The objective is to work on plastic education through emotional education, always keeping in mind the game. My intention is to show that children can develop many skills, get to know themselves better, strengthen their personalities and discover new emotions through the plastic arts. To be able to illustrate all this, I would like to make a series of proposals during the practices and thus show the performances of the children through my workshops. In these activities the children will have a specific objective. But, while they are experimenting, they will be able to see emotional aspects and actions that we probably don't expect from an infant, since art promotes creativity, develops imagination and makes it work. Through their work, children will be able to transmit and communicate all those emotions and actions that they usually express, and in this way they will be able to observe and document what they visualise. To begin with, I will make a theoretical framework explaining the relationship that is established in these two fields: plastic art and multiple emotions or intelligences. In this way, we will be able to see the importance that they have in the infantile stage and all the benefits that it contributes to the children to be able to construct their personality with a view to the future. Finally, I will establish different proposals so that the children have the possibility of working on their emotions and feelings through art, and then through dance, music, painting or theatre. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació artística ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Art i creativitat ca
dc.title L'Educació Emocional a través de l'art en Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics