[cat] Aquest treball de fi de grau (TFG) té com a objectiu abordar i justificar l’ús de l’educació musical com a eina i recurs per potenciar el desenvolupament de les emocions en l’etapa de la primera infància, més concretament en infants de 3 a 6 anys. Molts d’estudis neurocientífics han demostrat que la música activa diferents àrees del cervell, les quals s’encarreguen de la imitació i l’empatia, de tal manera que es pot arribar a sentir la felicitat o la tristesa d’un altre, creant així llaços socials. Per aquesta raó, m’agradaria treballar aquests aspectes realitzant una proposta didàctica on treballaré la música i les emocions, a través de jocs, moviment i activitats artístiques. Aquesta proposta pretén ser una eina que ajudi a futurs mestres, que vulguin començar a fer feina amb la música i les emocions conjuntament, d’una manera original i lúdica.
[eng] This Final Project Grade (FPG) has the objective of accost and justify the use of the musical education as a tool and resource to improve the development of the emotions at the stage of the first infancy, more precisely at kids of among 3 and 6 years. Many neuroscientific studies have shown that music activates different areas of the brain, which are responsible for imitation and empathy, so that one can feel the happiness or sadness of another, thus creating social bonds. For this reason, I would like to work on these aspects making a didactic proposal where I will work on music and emotions, through games, movement and artistic activities. This proposal aims to be a tool to help future teachers, who want to start working with music and emotions together, in an original and playful way.