[cat] El Treball de Fi de Grau (TFG) que es presenta consisteix en el disseny d’una investigació, la
qual té com a objectiu analitzar la relació entre un alumne amb diversitat funcional i les àrees
artístiques, des d’un enfocament inclusiu. Així com analitzar l’autoestima i autonomia de
l’alumne enfront aquestes àrees. Aquesta investigació s’ha dut a terme mitjançant la
metodologia qualitativa, estudi de cas únic. Els instruments utilitzats per aquesta investigació
són: entrevistes, enquestes i anàlisi de documents. Els resultats obtinguts demostren la relació
positiva entre l’alumne amb diversitat funcional i les àrees artístiques i com aquestes
enriqueixen la seva autoestima i autonomia. Com a conclusions principals, cal destacar la
importància de l’art en la vida de les persones, independentment de les seves capacitats, com a
procés de socialització, inclusió i expressió
[eng] The Final Degree Project (TFG) that is presented consists of the design of a research, which
aims to analyze the relationship between a student with functional diversity and the artistic
areas, from an inclusive approach. As well as analyzing the student's self-esteem and
autonomy in these areas. This research was carried out using the qualitative methodology, a
unique case study. The instruments used for this research are: interviews, surveys and
document analysis. The results obtained show the positive relationship between the student
with functional diversity and the artistic areas and how these enrich their self-esteem and
autonomy. The main conclusions are the importance of art in people’s lives, regardless of
their abilities, as a process of socialization, inclusion and expression.