[cat] El present Treball de Fi de Grau té per finalitat mostrar la importància de la lectura com a
eina bàsica per vehicular tots els aprenentatges i justificar la necessitat de promoure activitats
motivadores i innovadores per aconseguir que l’alumnat gaudeixi de la lectura d'una manera
autònoma, posant al seu abast tots els recursos disponibles possibles per dur-la a terme amb
èxit. Entre aquests recursos, han d'estar presents, indubtablement, les eines TIC. Per aquest
motiu, en aquest TFG, es presenten quines són les teories fonamentals sobre l'aprenentatge de
la lectoescriptura i quines competències digitals són necessàries per a l'ensenyament amb les
TIC. Mostraré algunes experiències innovadores relacionades amb l'aprenentatge mitjançant
l'ús del vídeo i finalment presentaré una proposta d'intervenció a l'aula per treballar la
competència lectora amb l'eina Croma Key amb l'objectiu d'augmentar i millorar la motivació
de la lectura en un grup d'alumnes de quart curs de primària. Les conclusions permeten
reflexionar sobre la importància d’introduir les TIC a l’aprenentatge de la lectoescriptura com
a eines més motivadores i innovadores per augmentar la competència lectora dels nostres
alumnes de primària
[eng] The purpose of the present Final Degree Project is to show the importance of reading as a
basic tool for all learning and to justify the need to promote motivational and innovative
activities to ensure that students enjoy reading in an autonomous way, providing them with
all the resources available to make it a success. Among these resources, the ICT must
undoubtedly be present. For this reason, in this TFG, we present what are the fundamental
theories about learning to read and write and what digital skills are necessary for teaching
with ICT. I will show some innovative experiences related to learning through the use of
video and finally present a proposal of intervention in the classroom to work on reading skills
with the Chroma Key with the aim of increasing and improving the motivation of reading in a
group of students in the fourth year of primary school. The conclusions allow us to reflect on
the importance of introducing ICT into the learning of reading as a more motivating and
innovative way to increase the reading skills of our primary school students.