Per què el sistema de comunicació bimodal pot ser útil per a persones no sordes: el cas de la síndrome de Down

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Bisbal Mora, Sílvia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-03T10:26:20Z
dc.date.available 2021-02-03T10:26:20Z
dc.date.issued 2021-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154927
dc.description.abstract [cat] El treball de fi de grau següent dóna a conèixer l’ús del sistema de comunicació bimodal per fer front a la dificultat comunicativa dels infants que pateixen síndrome de Down (SD), aprofundint en com combatre aquesta dificultat en les escoles ordinàries. Es realitza una entrevista a un expert per saber en què consisteix l’ús del sistema de comunicació bimodal, com s’utilitza i de quina manera s’ensenya als infants amb SD. També s’indaga en l’ús que es fa a les escoles ordinàries, on sol desenvolupar-se entre l’infant amb SD i el mestre. Per això, es planteja una proposta de millora que consisteix en la utilització integral del sistema bimodal a les aules ordinàries, és a dir, que els companys del nin amb SD aprenguin a signar el sistema bimodal. D’aquesta manera, es pretén aconseguir una major integració educativa dels infants amb la síndrome a través de la facilitació de la comunicació dins les aules. Aquesta proposta de millora s’enfoca en l’educació infantil, sobretot per infants de tres a sis anys. ca
dc.description.abstract [eng] The following graduate thesis approaches the use of the bimodal communication system to deal with the communication difficulty that children with Down syndrome (DS) have, delving into how to confront this problem at the ordinary schools. An interview with an expert is made, in order to find out what the bimodal system consists of, how it is used and how it is taught to DS children. It is also investigated its use at ordinary schools, where it is usually developed between the DS child and the teacher. Therefore, an improvement proposal is proposed, which consists in the use of the bimodal system in ordinary classrooms, that is to say, that the classmates of DS child learn to sign the bimodal system. In this way, the aim is to achieve greater educational integration of children with the Down syndrome through the facilitation of communication in the classroom. This improvement proposal focuses on early childhood education, especially on children aged three to six. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Comunicació bimodal ca
dc.subject.other Síndrome de Down ca
dc.subject.other Integració educativa ca
dc.subject.other Llengües de signes ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.title Per què el sistema de comunicació bimodal pot ser útil per a persones no sordes: el cas de la síndrome de Down ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics