Aprenentatge servei com a proposta educativa per a la inclusió i la convivència

Show simple item record

dc.contributor Navarro Alorda, Margalida
dc.contributor.author Borbón Chicano, María de las Mercedes
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-03T11:13:03Z
dc.date.available 2021-02-03T11:13:03Z
dc.date.issued 2021-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154939
dc.description.abstract [cat] La rapidesa i l’extensió dels constants canvis que actualment estan sorgint en la nostra societat fa que l’escola adquireixi la responsabilitat de preparar als infants per a ser persones capaces d’afrontar les noves exigències i reptes per a la seva incorporació i participació social. Així mateix, el sistema educatiu també es troba immers en tot un procés de transformació en la qual s’aposta pel model inclusiu per tal de poder arribar a tots els infants, garantir els seus drets i assegurar la seva presència, la participació activa i l’adquisició d’un aprenentatge de qualitat partint de les seves capacitats i eliminant les barreres del context. Encara i així, de vegades trobem que tant l’èxit educatiu com el fracàs escolar o inclús situacions de vulnerabilitat o de risc vénen determinats per la influència de factors directes o indirectes del context social i familiar que envolta als infants. Per tant, en el present treball de fi de grau d'Educació Primària, d'una banda es tracten d'analitzar alguns aspectes teòrics relacionats amb escoles emmarcades en contextos desfavorits, en concret, sobre infants en situació de risc d'exclusió i sobre l'educació inclusiva com a eina transformadora cap a una societat més justa. D'altra banda, es presenta l'aprenentatge servei com a proposta metodològica i educativa per a la inclusió i la convivència a partir d'un estudi teòric i de la creació d'un projecte anual enfocat a l'intercanvi intergeneracional i la promoció de la salut. ca
dc.description.abstract [eng] The speed and the range of the constant changes that are currently emerging in our society makes the school acquire on the responsibility to prepare children to be able to deal with the new demands and challenges for their incorporation and social participation in life. Likewise, the education system is also immersed in a whole process of transformation in which it is committed to the inclusion model in order to be able to reach all children, guarantee their rights and ensure their presence, their active participation and the acquisition of quality learning based on their abilities and eliminating the barriers of context. Even so, we sometimes find that educational success, school failure or even vulnerability or risk situations are determined by the influence of direct or indirect factors in the social and family context surrounding children. Therefore, on the one hand, this final project for a degree in Primary School Teaching attempts to analyze some theoretical aspects related to schools delimited in disadvantaged contexts, in particular, on children at risk of exclusion and inclusive education as a transformative tool towards a fairer society. On the other hand, service learning is presented as a methodological and educational proposal for inclusion and coexistence based on a theoretical study and the creation of an annual project focused on intergenerational exchange and health promotion. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Inclusió social ca
dc.subject.other Aprenentatge servei ca
dc.subject.other Promoció de la salut ca
dc.subject.other Intercanvi intergeneracional ca
dc.title Aprenentatge servei com a proposta educativa per a la inclusió i la convivència ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics