[cat] El present treball de final de grau pretén donar resposta a la pregunta de si existeix relació entre les dificultats articulatòries de determinats fonemes i grafies i l’escriptura. Per a obtenir aquesta resposta, en primer lloc em vaig nodrir d’una revisió científica abordant els temes a tractar, seguidament vaig establir un disseny i una mostra d’acord amb la pregunta vertebradora per continuar amb la realització i avaluació de proves a nivell oral i escrit. Dites proves pertanyen a Laura Bosch, reconeguda psicòloga i pedagoga.
La mostra la varen configurar nou alumnes sense cap diagnòstic en trastorns del llenguatge per tal de determinar si les possibles dificultats d’articualció es veien o no reflectides en el moment d’escriure en infants amb desenvolupament normal. Un cop obtinguts els resultats, es va donar resposta als objectius i les hipòtesi plantejades per tal d’arribar a un extens anàlisi d’aquestes.
[eng] This final degree study expects to give an answer to the following question: is there a relation between articulations’ difficulties of some phonemes and letters and the writing process?. To get this answer, firstly I nourished myself with a scientific revision dealing with the topics to study, then I established a pattern and a sample according to the main question in order to continue carrying out and evaluating oral and written tests. Those tests belong to Laura Bosch, recognized psychologist and pedagogue.
The sample was configured by nine pupils in normal development without previous diagnosis in language disorder in order to determine if the possible articulation’s difficulties were seen or not during the writing process. Once the results were done, I gave answer to the objectives and hypothesis considered in order to get an extensive analysis of them.