[cat] A l’educació infantil, les matemàtiques són presents en el dia a dia dels infants i, a través
d’aquestes, poden conèixer i investigar l’entorn que els envolta. Els contes, d’igual manera,
ajuden a estructurar el pensament i fomentar la creativitat dels infants. Conjuntament,
matemàtiques i contes assenten les bases de l’aprenentatge que es durà a terme en un futur,
respectant el ritme de desenvolupament de cada infant i proporcionant-los un ensenyament
generalitzat basat en la transversalitat.
Aquest Treball de Fi de Grau pretén demostrar que les matemàtiques es poden treballar a
partir de contes transversalment, ja que, d’aquesta manera, l’ensenyament és molt més
significatiu i motivant pels infants. Per això, en el present treball es proporciona una guia amb
un recull de 30 contes a partir dels quals es poden treballar les matemàtiques de manera
senzilla, proporcionant activitats i diferents classificacions per tal de donar resposta a tantes
necessitats dels infants com sigui possible.
[eng] In pre-school education Maths are present in every day tasks and children can learn about
their environment through them. Tales, on the other hand help children to organise their
thinking and promote children’s creativity. Together, Maths and tales lay down the basis of
the future learning, respecting the pace of each child’s development, and provide a general
learning based on transversality.
This TFG tries to proof that we can work on Maths from the tales themselves transversaly, so
that kids find a more meaningful and motivating learning. For this reason we provide a guide
with 30 tales from which Maths can be taught in a simple way. We provide activities with
different categories so that they are suitable to all needs.