[cat] L’educació emocional és una innovació educativa que respon a necessitats socials no ateses
en les matèries acadèmiques ordinàries. En els últims anys, s’ha generat, dins el camp de la
Intel·ligència Emocional, el anàlisi del paper que juguen les emocions en el context educatiu i,
sobretot, aprofundir en la influència de la variable intel·ligència emocional a l’hora de
determinar tant l’èxit acadèmic dels estudiants com la seva adaptació escolar. L’objectiu de la
educació emocional és el desenvolupament de competències emocionals: consciència
emocional, regulació emocional, autogestió, intel·ligència interpersonal, habilitats de vida i
benestar. La pràctica de l’educació emocional implica dissenyar programes fonamentats en un
marc teòric, que per dur-los a la pràctica hi ha que contar amb professorat devidament
preparat. Dada la importancia de la intel·ligència emocional és el moment de que l’escola
s’ocupi de la seva educació. Tras el ràpid desenvolupament de la tecnologia i la informàtica i
la apertura de fronteres e intercanvis culturals cada vegada majors, molts professionals de la
educació s’estan plantejant generar en els nens valors, metes, capacitats que permetin resoldre
problemes relacionats amb les emocions i els sentiments, tant amb ells com amb els demés.
[eng] Emotional education is an educational innovation that responds to unmet social needs in
ordinary academic subjects. In the last few years, within the field of Emotional Intelligence,
the analysis of the role of emotions in the educational context has been generated and, above
all, to deepen the influence of the variable emotional intelligence in determining both the
Academic success of students as their school adaptation. The goal of emotional education is
the development of emotional competencies: emotional awareness, emotional regulation,
self-management, interpersonal intelligence, life skills and well-being. The practice of
emotional education involves designing programs based on a theoretical framework, which
requires them to be properly prepared; Curriculum materials are needed to support the work
of teachers; Tools for data collection are needed to evaluate the programs. Given the
importance of emotional intelligence, it is time for the school to take care of its education. After the rapid development of technology and information technology and the opening of
ever-widening cultural boundaries and cultural exchanges, many education professionals are
considering generating values, goals and abilities that allow children to solve problems related
to their emotions and feelings , both with them and with others.