Proposta per treballar la intel·ligència emocional dins les aules d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Estévez Molina, Lidia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-17T14:33:41Z
dc.date.available 2021-02-17T14:33:41Z
dc.date.issued 2021-02-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155131
dc.description.abstract [cat] L’educació emocional és una innovació educativa que respon a necessitats socials no ateses en les matèries acadèmiques ordinàries. En els últims anys, s’ha generat, dins el camp de la Intel·ligència Emocional, el anàlisi del paper que juguen les emocions en el context educatiu i, sobretot, aprofundir en la influència de la variable intel·ligència emocional a l’hora de determinar tant l’èxit acadèmic dels estudiants com la seva adaptació escolar. L’objectiu de la educació emocional és el desenvolupament de competències emocionals: consciència emocional, regulació emocional, autogestió, intel·ligència interpersonal, habilitats de vida i benestar. La pràctica de l’educació emocional implica dissenyar programes fonamentats en un marc teòric, que per dur-los a la pràctica hi ha que contar amb professorat devidament preparat. Dada la importancia de la intel·ligència emocional és el moment de que l’escola s’ocupi de la seva educació. Tras el ràpid desenvolupament de la tecnologia i la informàtica i la apertura de fronteres e intercanvis culturals cada vegada majors, molts professionals de la educació s’estan plantejant generar en els nens valors, metes, capacitats que permetin resoldre problemes relacionats amb les emocions i els sentiments, tant amb ells com amb els demés. ca
dc.description.abstract [eng] Emotional education is an educational innovation that responds to unmet social needs in ordinary academic subjects. In the last few years, within the field of Emotional Intelligence, the analysis of the role of emotions in the educational context has been generated and, above all, to deepen the influence of the variable emotional intelligence in determining both the Academic success of students as their school adaptation. The goal of emotional education is the development of emotional competencies: emotional awareness, emotional regulation, self-management, interpersonal intelligence, life skills and well-being. The practice of emotional education involves designing programs based on a theoretical framework, which requires them to be properly prepared; Curriculum materials are needed to support the work of teachers; Tools for data collection are needed to evaluate the programs. Given the importance of emotional intelligence, it is time for the school to take care of its education. After the rapid development of technology and information technology and the opening of ever-widening cultural boundaries and cultural exchanges, many education professionals are considering generating values, goals and abilities that allow children to solve problems related to their emotions and feelings , both with them and with others. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Intel·ligència emocional ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Competència emocional ca
dc.subject.other Conciencia emocional ca
dc.title Proposta per treballar la intel·ligència emocional dins les aules d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics