Proposta d’intervenció escolar per a infants amb trastorn per estrès posttraumàtic

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Santandreu Ribas, Neus
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-18T13:13:50Z
dc.date.available 2021-02-18T13:13:50Z
dc.date.issued 2021-02-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155177
dc.description.abstract [cat] En un model educatiu per a la vida s’ha de contemplar el desenvolupament de les competències emocionals entenent les emocions com a part indestriable de la socialització. Saber identificar el que sentim i expressar-ho amb naturalitat és fonamental per al desenvolupament integral de les persones. És per això que resulta imprescindible que els alumnes tinguin les eines necessàries per gestionar els processos emocionals que viuen, sobretot si aquests deriven d’una situació traumàtica, perquè sinó no estaran preparats per atendre altres qüestions també importants com el propi desenvolupament cognitiu. Aquest tipus de situacions poden deixar seqüeles psicològiques molt greus que residiran per sempre en la ment de les persones traumatitzades si no s’ofereix una atenció adequada a les necessitats traumàtiques individuals. El present projecte es proposa com un suport educatiu per atendre alumnes amb TEPT atès la importància de poder superar el trauma per a fer front a altres situacions quotidianes com poden ser l’aprenentatge i la socialització. ca
dc.description.abstract [eng] In an educational model for life, the development of emotional skills must be considered, understanding emotions as an inseparable part of socialization. Knowing how to identify what we feel and express it naturally is fundamental to the integral development of people. This is why it is essential that students have the tools to manage the emotional processes they experience, especially if they result from a traumatic situation, because otherwise they will not be prepared to address other important issues such as cognitive development. Such situations can leave very serious psychological consequences that will forever reside in the minds of traumatized people if adequate care is not provided for individual traumatic needs. This project is proposed as an educational support to care for students with PTSD given the importance of overcoming trauma to deal with other everyday situations such as learning and socialization. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Estrès posttraumàtic ca
dc.subject.other TEPT ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Emocional ca
dc.title Proposta d’intervenció escolar per a infants amb trastorn per estrès posttraumàtic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record