[cat] De cada vegada trobem un major nombre de persones joves afectades per trastorns
d’alimentació, els quals s’associen a moltes complicacions mèdiques secundàries. Hi ha un
pronòstic relativament bo per a trastorns alimentaris en la infància i l'adolescència si es
tracten poc després de l'aparició. Així doncs, en el present treball es realitza una revisió
bibliogràfica sobre diferents programes de prevenció dels trastorns d’alimentació
implementats dins l’àmbit escolar. L’objectiu del treball és analitzar la literatura existent i
examinar així el paper que desenvolupa l’escola enfront d’aquesta creixent problemàtica. Per
poder dur a terme la investigació, s’han revisat articles científics extrets de bases de dades
com Google Scholar, Dilanet o ResearchGate, etc. De les fonts trobades, s’han analitzat les
metodologies emprades i altres característiques que influeixen en l’eficàcia d’aquests. Els
estudis permeten destacar la rellevància del context escolar com a espai adequat per la
prevenció d’aquests trastorns, a causa del contacte directe i la sostenibilitat que ofereix als
estudiants. Finalment es determina una certa mancança en els programes revisats fins aquest
moment, però s’acaba emfatitzant una sèrie d’estratègies a seguir per accedir a unes
prevencions efectives a llarga durada.
[eng] Increasingly, we are finding a larger number of young people affected by eating
disorders, which are associated with medical complications. There is a good prognosis for
eating disorders in childhood and adolescence if treated shortly after onset. Thus, in the
present work, a bibliographic review is carried out on different programs for the prevention
of eating disorders implemented within the school environment. The aim is to analyze the
existing literature and thus examine the role that schools play in dealing with this growing
problem. In order to carry out the research, scientific articles extracted from databases such as
Google Scholar, Dilanet or ResearchGate, etc., have been reviewed. From the sources found,
the methodologies and other characteristics that influence the programs effectiveness have
been analyzed. Studies highlight the relevance of the school context as an appropriate space
for the prevention of these disorders, due to the direct contact and sustainability it offers
students. Finally, a certain shortcoming is determined in the programs reviewed so far, but a
series of strategies are emphasized in order to access effective long-term prevention.