Revisió bibliográfica sobre programes de prevenció de trastorns d'alimentació dins el context escolar

Show simple item record

dc.contributor Casero Martínez, Antonio
dc.contributor.author Francis Wood, Alice Mae
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-03-15T07:44:04Z
dc.date.available 2021-03-15T07:44:04Z
dc.date.issued 2021-03-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155298
dc.description.abstract [cat] De cada vegada trobem un major nombre de persones joves afectades per trastorns d’alimentació, els quals s’associen a moltes complicacions mèdiques secundàries. Hi ha un pronòstic relativament bo per a trastorns alimentaris en la infància i l'adolescència si es tracten poc després de l'aparició. Així doncs, en el present treball es realitza una revisió bibliogràfica sobre diferents programes de prevenció dels trastorns d’alimentació implementats dins l’àmbit escolar. L’objectiu del treball és analitzar la literatura existent i examinar així el paper que desenvolupa l’escola enfront d’aquesta creixent problemàtica. Per poder dur a terme la investigació, s’han revisat articles científics extrets de bases de dades com Google Scholar, Dilanet o ResearchGate, etc. De les fonts trobades, s’han analitzat les metodologies emprades i altres característiques que influeixen en l’eficàcia d’aquests. Els estudis permeten destacar la rellevància del context escolar com a espai adequat per la prevenció d’aquests trastorns, a causa del contacte directe i la sostenibilitat que ofereix als estudiants. Finalment es determina una certa mancança en els programes revisats fins aquest moment, però s’acaba emfatitzant una sèrie d’estratègies a seguir per accedir a unes prevencions efectives a llarga durada. ca
dc.description.abstract [eng] Increasingly, we are finding a larger number of young people affected by eating disorders, which are associated with medical complications. There is a good prognosis for eating disorders in childhood and adolescence if treated shortly after onset. Thus, in the present work, a bibliographic review is carried out on different programs for the prevention of eating disorders implemented within the school environment. The aim is to analyze the existing literature and thus examine the role that schools play in dealing with this growing problem. In order to carry out the research, scientific articles extracted from databases such as Google Scholar, Dilanet or ResearchGate, etc., have been reviewed. From the sources found, the methodologies and other characteristics that influence the programs effectiveness have been analyzed. Studies highlight the relevance of the school context as an appropriate space for the prevention of these disorders, due to the direct contact and sustainability it offers students. Finally, a certain shortcoming is determined in the programs reviewed so far, but a series of strategies are emphasized in order to access effective long-term prevention. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Trastorns d’alimentació ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Ideal de bellesa ca
dc.subject.other Primesa ca
dc.subject.other Eating disorders ca
dc.subject.other School ca
dc.subject.other Prevention ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Beauty ideal ca
dc.title Revisió bibliográfica sobre programes de prevenció de trastorns d'alimentació dins el context escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics