dc.contributor |
Guiscafrè Danús, Jaume
|
|
dc.contributor.author |
Ginard Garau, Margarida
|
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-28T11:05:58Z |
|
dc.date.available |
2021-06-28T11:05:58Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155603 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els estereotips de gènere, els rols, tot allò que s’espera d’una persona segons el sexe a què pertany, i, per tant, el gènere que se li associa, són construccions socials que es consoliden en el nostre moment evolutiu més important: la primera etapa de la infància. La literatura que ens acompanya des de ben petits és un dels recursos més preciosos que poden allunyar-nos de les convencions socials més normatives i acostar-nos a un món de possibilitats més obert i lliure a través de les narratives de la fantasia. Per mitjà d’aquest treball es pretén fer una revisió bibliogràfica sobre la literatura infantil, la introducció de la perspectiva de gènere e |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Gender stereotypes, roles, everything that is expected of a person according to the sex to which belongs, and, therefore, the gender associated with him or her, are social constructions that are consolidated in our most important evolutionary moment: the first stage of childhood. The lit-erature that accompanies us from a very young age is one of the most precious resources that can take us away from the most normative social conventions and bring us closer to a world of possibilities that is more open and freer through the narratives of fantasy. The aim of this work is to do a bibliographic revision about children's literature, the introduction of the gender per-spective in some contemporary stories and the most common mechanisms of use in these narrations. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Literatura infantil |
ca |
dc.subject.other |
Gènere humà |
ca |
dc.subject.other |
Feminisme |
ca |
dc.subject.other |
Educació infantil |
ca |
dc.subject.other |
Children’s literature |
ca |
dc.subject.other |
Human gender |
ca |
dc.subject.other |
Feminism |
ca |
dc.subject.other |
Childhood education |
ca |
dc.title |
Una revisió de la literatura infantil: anàlisi des d’una perspectiva de gènere |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|