[cat] El treball de la cultura i el patrimoni d’un lloc esdevé de molta importància perquè és la definició d’un lloc concret. Per això partim de l’objectiu d’apropar i donar importància al patrimoni i la cultura de Mallorca, i en aquest cas especialment, la música tradicional. Per al desenvolupament d’aquest tema partirem de les bases de la cultura musical mallorquina, així com de les principals línies pedagògiques per treballar amb l’alumnat. També analitzarem diferents punts de vista de psicòlegs per entendre la necessitat de la música en la formació dels infants. La proposta didàctica es basarà en un recull de cançons tradicionals i activitats per treballar el patrimoni cultural al llarg del curs al segon cicle d’educació Primària des de l’àrea de música però també des d’altres àrees, ja que també es treballarà a través de la dansa, poesia, teatre, etc. Aquesta proposta transversal és molt interessant si es treballa de forma dinàmica, atès que partint de la realitat més pròxima dels alumnes, i també a través de la transversalitat, podem aconseguir un aprenentatge significatiu i motivador.
[eng] The work of a site’s culture and heritage becomes very important because it is the definition on a specific place. That is why we are working on the goal of bringing the heritage and culture of Mallorca closer together, and in this case, especially traditional music. For the development of this theme, we will be based on the foundations of the Mallorcan music culture as well as the main pedagogical lines for working with the students. We will also analyze different views of psychologists to understand the need for music in the training of children. The didactic proposal will be based on a collection of traditional songs and activities to work cultural heritage throughout the course in the second elementary school cycle from the music area but also from other areas, as it will also be worked through dance, poetry, theatre… This cross-cutting proposal is very interesting if you are working dynamically, as from the nearest reality of pupils; and also through cross-cutting we can achieve meaningful and motivating learning.