Un mes, una cançó i altres entremesos Proposta transversal basada en la música tradicional de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Ramis Ferrer, Guillem Francesc
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-11T07:47:09Z
dc.date.available 2021-10-11T07:47:09Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155829
dc.description.abstract [cat] El treball de la cultura i el patrimoni d’un lloc esdevé de molta importància perquè és la definició d’un lloc concret. Per això partim de l’objectiu d’apropar i donar importància al patrimoni i la cultura de Mallorca, i en aquest cas especialment, la música tradicional. Per al desenvolupament d’aquest tema partirem de les bases de la cultura musical mallorquina, així com de les principals línies pedagògiques per treballar amb l’alumnat. També analitzarem diferents punts de vista de psicòlegs per entendre la necessitat de la música en la formació dels infants. La proposta didàctica es basarà en un recull de cançons tradicionals i activitats per treballar el patrimoni cultural al llarg del curs al segon cicle d’educació Primària des de l’àrea de música però també des d’altres àrees, ja que també es treballarà a través de la dansa, poesia, teatre, etc. Aquesta proposta transversal és molt interessant si es treballa de forma dinàmica, atès que partint de la realitat més pròxima dels alumnes, i també a través de la transversalitat, podem aconseguir un aprenentatge significatiu i motivador. ca
dc.description.abstract [eng] The work of a site’s culture and heritage becomes very important because it is the definition on a specific place. That is why we are working on the goal of bringing the heritage and culture of Mallorca closer together, and in this case, especially traditional music. For the development of this theme, we will be based on the foundations of the Mallorcan music culture as well as the main pedagogical lines for working with the students. We will also analyze different views of psychologists to understand the need for music in the training of children. The didactic proposal will be based on a collection of traditional songs and activities to work cultural heritage throughout the course in the second elementary school cycle from the music area but also from other areas, as it will also be worked through dance, poetry, theatre… This cross-cutting proposal is very interesting if you are working dynamically, as from the nearest reality of pupils; and also through cross-cutting we can achieve meaningful and motivating learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Música tradicional ca
dc.subject.other patrimoni ca
dc.subject.other cultura popular ca
dc.subject.other educació Primària ca
dc.subject.other festivitats ca
dc.subject.other transversal ca
dc.subject.other Traditional music ca
dc.subject.other heritage ca
dc.subject.other popular culture ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other festivities ca
dc.subject.other transversal ca
dc.title Un mes, una cançó i altres entremesos Proposta transversal basada en la música tradicional de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics