[cat] Els sistemes augmentatius i alternatius (SAAC) són instruments d’intervenció logopèdica educativa destinats a persones amb alteracions diverses de la comunicació o el llenguatge amb l’objectiu de comunicar o facilitar la comunicació. Les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista són uns dels usuaris que més es poden beneficiar d’aquests sistemes, ja que una de les característiques principals d’aquest trastorn és el dèficit persistent en la comunicació i la interacció social.
En aquest treball de fi de grau s’identificaran i es classificaran els diferents tipus de SAAC i es descriuran un seguit d’estratègies d’intervenció educativa per facilitar la inclusió de l’alumnat amb TEA dins les aules ordinàries en l’etapa de l’Educació Infantil mitjançant els SAAC per tal de conscienciar i compensar les desigualtats de comunicació de l’alumnat amb TEA.
[eng] Augmentative and alternative systems are instruments of educational speech therapy intervention aimed at people with various disorders of communication or language with the aim of communicating or facilitating communication. People with Autism Spectrum Disorder are one of the users who can benefit most from these systems, as one of the main features of this disorder is the persistent deficit in communication and social interaction.
In this final degree project, the different types of SAAC will be identified and classified, and a series of educational intervention strategies will be described to facilitate the inclusion of students with ASD in ordinary classrooms in the stage of the 'Early Childhood Education through SAACs to raise awareness and compensate for the inequalities of communication of students with ASD.