Guia de bones pràctiques per treballar amb infants amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge a l’aula d’Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Nicolau Rayo, Maria del Mar
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-14T09:50:14Z
dc.date.available 2021-10-14T09:50:14Z
dc.date.issued 2021-10-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155851
dc.description.abstract [cat] El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge es defineix com una dificultat funcional del llenguatge que crea un obstacle a llarg termini en la vida diària de les persones que ho pateixen a l’hora de comunicar-se o d’aprendre. Les dificultats del llenguatge són les més característiques d’aquest trastorn, encara que també s’hi troben problemes d’aprenentatge i socials. A partir d’una revisió bibliogràfica, es destaca la importància de la relació i coordinació de la família i l’escola, la detecció precoç del trastorn, l’educació inclusiva a les aules i la formació docent per tal de poder dur a terme una intervenció satisfactòria. En el present Treball de Fi de Grau es pretén oferir una guia de bones pràctiques on hi hagi una recopilació d’eines, pautes, recursos, materials i activitats per treballar les dificultats del TDL en infants d’Educació Infantil. Amb aquesta proposta s’intenta fer una aportació a la comunitat educativa, ja que aquest disseny està destinat a docents, terapeutes i/o famílies que necessitin treballar les problemàtiques d’aquest trastorn. ca
dc.description.abstract [eng] Developmental Language Disorder is defined as a functional language difficulty that creates a long-term obstacle in the daily lives of those who suffer from it when communicating or learning. Language difficulties are the most characteristic of this disorder, although learning and social problems are also found. Based on a review of the literature, the importance of the relationship and coordination between the family and the school, early detection of the disorder, inclusive education in the classroom and teacher training in order to be able to carry out a satisfactory intervention is highlighted. This Final Degree Project aims to offer a guide of good practices which includes a compilation of tools, guidelines, resources, materials and activities to work on the difficulties of DLD in Early Childhood Education children. The aim of this proposal is to make a contribution to the 4 educational community, since this design is intended for teachers, therapists and/or families who need to work on the problems of this disorder. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL) ca
dc.subject.other estimulació ca
dc.subject.other llenguatge oral ca
dc.subject.other guia de bones pràctiques ca
dc.subject.other educació infantil ca
dc.subject.other Developmental Language Disorder (DLD). ca
dc.subject.other good practice guide ca
dc.subject.other early childhood education ca
dc.subject.other stimulation ca
dc.subject.other oral language ca
dc.title Guia de bones pràctiques per treballar amb infants amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge a l’aula d’Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics