[cat] La inclusió és un concepte que és molt present en l’àmbit educatiu, ja que s’està lluitant per
aconseguir una inclusió vertadera de tots els infants. Vivim en un món en què abunda la
diversitat, en la qual trobam infants amb diferents necessitats i dificultats. Per això, els
docents han de lluitar per aconseguir que tots els infants tenguin accés i lloc dins l’educació
independentment de les seves capacitats i habilitats.
El present treball de fi de grau pretén realitzar una anàlisi de l’adquisició del llenguatge d’un
infant que pateix sordesa i duu un implant coclear. A més, també es fa un seguiment del seu
desenvolupament de la comunicació no verbal. Tot això ha estat possible a través d’un banc
de dades en què s’han analitzat i descrit diferents arxius digitals tot fent un seguiment del
desenvolupament de la capacitat comunicativa i no verbal de l’infant.
[eng] Inclusion is a concept that is very present in the educational field since we are fighting to
achieve the true inclusion of all children. We live in a world where diversity abounds, in
which we find children with different needs and difficulties. For this reason, teachers have to
fight to ensure that all children have access and a place in education regardless of their
abilities and skills.
This thesis aims to analyze the language acquisition of a child, who is deaf and has a cochlear
implant. In addition, the development of non-verbal communication is also monitored. All
this has been possible by means of a data bank in which different digital files have been
analyzed and described, following the development of the child's non-verbal and
communicative capacity.