[cat] Els primers anys de la vida d’un infant tenen una importància vital per al seu desenvolupament i
un posterior rendiment a l'escola. L’Atenció Primerenca considera el moment evolutiu i les
necessitats individuals de l’infant el qual va dirigida. Té un caràcter preventiu i global, on el
component educatiu és clau, i no es limita únicament a una intervenció amb infants amb una
possible diversitat funcional, sinó que tracta de prevenir possibles deficiències en el
desenvolupament.
Aquest treball final de grau té com a punt de partida l’objectiu d’analitzar com el servei d’Atenció
Primerenca respon a les demandes dels infants i famílies de les escoles de 0 a 3 anys. D’aquesta
manera, es duu a terme una recerca bibliogràfica juntament amb una metodologia qualitativa. Els
resultats mostraren que els integrants d’aquest servei com dels diferents centres educatius volen
un servei de qualitat per tal de poder treballar la qualitat de vida de l’infant i el benestar familiar.
[eng] The early years of a child’s life play a vital role in his/her cognitive development and later
performance at school. Therefore, early intervention techniques consider the stage at which the
child’s needs are and create bespoke learning processes. Early intervention techniques are based
on a global and preventive approach, where educational methods are the primary element, and
don’t solely focus on assisting children with functional diversities but have the objective of
preventing potential deficiencies that might challenge their posterior development.
This end-of-degree dissertation aims to study how in-school early intervention techniques satisfy
the needs of the children aged 0-3 years and their families. The analysis is based upon the research
of bibliographic and academic material combined with the application of qualitative research
methods. The results and conclusions show that both the advocates of this educational technique
and the schools that offer this service want it to be functional and tailored to the needs of the
children to foster their and their families’ wellbeing.