[cat] El present treball pretén analitzar la importància del joc lliure i espontani en educació infantil com eina educativa i beneficiosa en el desenvolupament integral dels infants. Més concretament, el joc lliure a les sessions de psicomotricitat, ja que són el moment on l’alumnat experimenta amb el seu propi cos, utilitzant-lo com a eina per explorar el context físic i social, coneixent-se així a si mateix i al món que els envolta.
És per això, que després d’exposar la part més teòrica de la importància del joc i les seves principals característiques, es relacionarà amb la part més vivencial i pràctica en l’observació i posterior anàlisi dels aspectes més destacables dins les sessions de psicomotricitat d’una aula de 4 anys a l’escola CEIP Es Vivero.
[eng] This project aims to analyze the importance of free and spontaneous play in early childhood education as an educational and beneficial tool in the integral development of children. Basically, free play in psychomotor sessions, time when students experiment with their own body, using it as a tool to know and explore the physical and social context, thus knowing themselves and the world around them.
Furthermore, after exposing the most theoretical part of the importance of the game and its main characteristics, it will be related to the most experimental and practical part with the observation and subsequent analysis of the most outstanding aspects within the psychomotor sessions in a 4-year-old classroom at the CEIP Es Vivero school.