El mètode Montessori: una proposta pràctica al segon cicle d’educació infantil.

Show simple item record

dc.contributor Ponseti Verdaguer, Francisco Javier
dc.contributor.author Galmés Genovart, Bàrbara Alícia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-27T11:56:55Z
dc.date.available 2021-10-27T11:56:55Z
dc.date.issued 2021-10-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155976
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau té l’objectiu de conèixer profundament la metodologia Montessori i comprovar la utilitat de la pedagogia Montessori a dins l’escola. A més aprofundirem dins l’essència de Montessori, els racons. També s’avaluarà quin tipus de joc duen aquests infants a través d’aquest mètode. El que s’ha pogut veure és que aquesta metodologia innovadora se centra en l’aprenentatge que tenen els infants a partir dels seus interessos a dins un context real i adaptat per l’infant fomentant principalment l’autonomia d’aquests. Els principis principals d’aquesta metodologia són el medi ambient, el material que hi ha dins aquest i per últim, el mestre. A dins la part pràctica podem trobar una proposta d’una intervenció educativa dins l’aula centrada en el mètode Montessori amb alumnes de cinc anys. Es farà una proposta teòrica d’aula on s’exposarà divers material Montessori, amb un seguit d’avaluacions i unes característiques d’un centre en concret; una vegada realitzada la suposada posada en pràctica es duria a terme l’avaluació. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project (hereinafter TFG) aims to gain in-depth knowledge of the Montessori methodology and test the usefulness of Montessori pedagogy within the school. We will also delve into the essence of Montessori, the corners. The type of play these children play through this method will also be assessed. What has been seen is that this innovative methodology focuses on the learning that children have based on their interests within a real context and adapted by the child, mainly promoting their autonomy. The main principles of this methodology are the environment, the material inside it and finally, the teacher. In the practical part we can find a proposal for an educational intervention in the classroom focused on the Montessori method with five-year-old students. There will be a theoretical classroom proposal where various Montessori material will be presented, with a series of evaluations and characteristics of a specific center; once the supposed implementation has been carried out, the evaluation will be carried out. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Mètode Montessori ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Materials ca
dc.subject.other Currículum ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Montessori Method ca
dc.subject.other Game ca
dc.subject.other Materials ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other Curriculum ca
dc.title El mètode Montessori: una proposta pràctica al segon cicle d’educació infantil. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics