[cat] La música, des d’una perspectiva holística i entesa com a eina educativa, compta amb
enormes potencialitats que poden inferir positivament tant en l’àmbit acadèmic com en la
dimensió emocional. Aquesta eina integradora agafa especial significació en la primera
etapa d’escolarització, on assoleix un paper primordial en el dia a dia dels infants. No
obstant això, la música en les aules d’Educació Infantil no s’ha introduït sempre de la
mateixa manera. El nivell de formació dels mestres i les mestres n’ha condicionat, en gran
manera, el seu grau d’implementació. És per això que aquest treball pretén aportar una
descripció i anàlisi del treball musical que es desenvolupa a les aules d’Educació Infantil
d’algunes escoles de la comarca del Raiguer (Mallorca). Un estat de la qüestió que ens
permetrà conèixer les metodologies emprades als distints centres, perfil de les mestres,
recursos amb els quals es compta o la visió integral de la música per part del centre.
[eng] Music, from a holistic perspective and understood as an educational tool, has enormous
potential that can have a positive impact both in the academic sphere and in the emotional
dimension. This integrating tool takes on special meaning in the first stage of schooling,
where it plays an essential role in the day-to-day life of children. However, music has not
always been introduced in the same way in early childhood education classrooms. The level
of teachers training has conditioned, in a big way, the degree of implementation. This is
why this project aims to provide a description and analysis of the musical work that is
carried out in the early childhood education classrooms of some schools in the Raiguer
region (Mallorca). On the whole, this will allow us to know the methodologies undertaken
in the different centres, the profile of the teachers, the resources available or the integral
view of music from the centre.