[cat] La música és essencial en les nostres vides. Des de ben petits esteim acostumats a escoltar sons, ritmes, melodies, cançons, etc., en el dia a dia. La música ens permet expressar sentiments, sensacions, vivències, ens aporta alegria, tranquil·litat, ens altera o millora el comportament en diversos moments o situacions. Viure sense música és gairebé impossible, i és per això que com a mestres hem de potenciar aquest aprenentatge musical des de l’etapa infantil, ja que a part del poder que té la música en el desenvolupament emocional, també contribueix a la comunicació, l’autonomia personal, la memòria i el raonament, per tant entenem que hi ha una multitud de beneficis amb la música en les nostres vides. Amb aquest treball pretenc informar sobre la importància de la música en els infants de 0 a 6 anys, i a partir d’aquesta fonamentació teòrica, oferir un banc de diversos recursos didàctics, els quals podran ser de gran ajuda per mestres d’aquesta etapa d’Educació Infantil. Amb aquests recursos tendran l’oportunitat d’aconseguir idees d’activitats i materials amb els quals puguin treballar la música en el seu dia a dia amb els infants a les aules des d’un punt de vista interdisciplinari i globalitzat
[eng] Music is essential in our lives. Since we were very young we are used to listen to sounds, rhythms, melodies, songs,... in our daily life. Music allows us to express feelings, sensations, experiences, brings us joy, calmness, alters or improves our behavior in different moments or situations... To live without music is almost impossible, and that is why as teachers we have to promote this musical learning from the infantile stage, because apart from the power that music has in emotional development, it also contributes to communication, personal autonomy, memory and
4
reasoning, therefore we understand that there are a multitude of benefits with music in our lives. With this work I pretend to inform about the importance of music in children from 0 to 6 years old, and from this theoretical background, to offer a bank of different didactic resources, which can be of great help for teachers of this stage of Early Childhood Education. With these resources they will have the opportunity to get ideas for activities and materials with which they can work on music in their daily work with children in the classroom from an interdisciplinary and globalized point of view.