[cat] En aquest treball es pretén aprofundir en el trastorn de l’espectre autista (TEA) mitjançant la
recerca en diferents bases de dades i amb l’observació directa de diversos casos. El TEA es
caracteritza en grans trets per presentar dèficits en la reciprocitat social, la comunicació, i
comportaments repetitius inusualment restringits. Volem constatar que les diferents
tipologies d’equinoteràpia poden ajudar als infants en diferents àmbits del seu
desenvolupament.
El cavall és un animal amb molta sensibilitat que afavoreix en el desenvolupament de les
persones que tenen algun tipus de discapacitat, gràcies a la seva temperatura corporal, els
impulsos rítmics i el seu moviment tridimensional. Aconseguint una millora de la qualitat de
vida, integrant i desenvolupant els àmbits psíquic, físic i social dels individus.
Els objectius principals d’aquest treball són conèixer els diversos beneficis que tenen les
teràpies assistides amb cavalls en infants amb autisme d’entre 3 i 5 anys i aprofundir en les
característiques d’aquests. Per aquesta recollida de dades es fan servir registres narratius, guia
clínica NICE i entrevista. Amb la informació obtinguda es copsen els canvis derivats de les
sessions els quals demostren millores significatives en tots els subjectes en més o menys
mesura.
[eng] This project is intended to provide and overview of the Autism Spectrum Disorder (ASD) based
on an in-depth research done through the information collected from different databases and
direct observation of various cases. ASD is a developmental condition mainly characterized by
deficits in social reciprocity, communication, and repetitive behaviors unusually restricted.
The main aim is to show how different types of equine assisted therapy can help children in
different areas of their development.
The horse is a very sensitive animal that helps in the development of people with some type
of disability, thanks to its body temperature, rhythmic impulses, and three-dimensional
movement. It achieves an improvement in the quality of life, integrating and developing the
mental, physical, and social spheres of individuals.
The main objectives of this study are to know the different benefits that the horse therapy in
children with autism between 3 and 5 years of age and to look in to their characteristics.
Narrative records, a NICE clinical guide and an interview are the methods used for the data
collection. With the information obtained, the changes derived from the sessions are
captured. These changes show a significant improvement in all the subjects involved either in
a greater or lesser extent.