[cat] En aquest treball es reflexiona i es tracten les idees i les concepcions del dibuix, un dels
primers llenguatges dels que disposen les persones. Al llarg dels anys, el dibuix s’ha usat per
infants i adults com a vehicle per a la comunicació, però, malauradament, el seu tractament
no ha estat i no és equivalent amb la resta de llenguatges. Es presenten en els apartats
d’aquest document les meves consideracions sobre l’educació artística, i en concret del
dibuix, com mètode d’ensenyament-aprenentatge interdisciplinar, tot recolzat pels autors i els
referents que consider més òptims per tal de enfocar el camí de la formació dels futurs
docents en l’àmbit artístic i estètic.
[eng] This essay will reflect and address the ideas and conceptions about drawing, one of the first
languages humans have had. Throughout the years, drawing has been used by children and
adults as a vehicle for communication, but, unfortunately, it’s treatment hasn’t been and it’s
not being equivalent with the other languages. It will be presented in the sections of this essay
my consideration about artistic education, specifically about drawing, as a method of
interdisciplinary teaching-learning, everything reinforced by the authors and sources I
consider most optimal to focus on the path of the formation of futur teachers in the artistic
and aesthetic field.