[cat] En el present treball de fi de grau, s’estudia la relació entre el vincle afectiu de l’infant amb el seu referent i el seu posterior desenvolupament lingüístic, així com l’impacte que poden tenir els efectes del primer sobre l’adquisició del llenguatge en funció de la tipologia. Primerament es durà a terme una explicació d’ambdós processos de manera individual, per després poder-ne establir la relació de manera més clara, vinculant els dos tipus de desenvolupament com a part del desenvolupament integral de l’infant. D’aquesta manera, s’aniran tractant els aspectes clau d’ambdós conceptes i posteriorment es conclourà amb el paper del mestre dins aquest procés per acompanyar-lo des de l’escola amb una sèrie de propostes d’estratègies per enriquir l’aprenentatge lingüístic.
[eng] In the present dissertation, the relationship between the child's emotional bond with his / her referent and his / her subsequent linguistic development is studied, as well as the impact of the effects of that affective bond with the adult on the language acquisition depending on the type of bond. First, an explanation of both processes will be carried out individually, so that the relationship between them can be established more clearly, linking the two types of development as part of the comprehensive development of the child. In this way, the key aspects of both concepts will be addressed and finally the role of the teacher in the process to accompany the child from school will be concluded with a series of approaches and strategies to enrich language learning.