[cat] Aquest treball comporta una revisió de la relació família-escola per a la implicació familiar del CEIP Robines, mitjançant l’anàlisi dels resultats d’una entrevista dirigida a les tutores i un qüestionari adreçat a les famílies d’educació infantil. S’ha dut a terme una recerca d’informació per evidenciar la necessitat d’implicació de les famílies a l’escola i els motius que poden dificultar una manca d’aquesta. Així doncs, s’han obtingut algunes percepcions, tant de les famílies com de les tutores sobre la relació i la implicació familiar, així com algunes característiques i motius per les quals les famílies tenen diferents tipus d’implicació. Una vegada obtinguts aquests resultats, s’ha extret una conclusió personal que pot motivar una reflexió sobre les percepcions docents amb relació a la implicació familiar i el rol que es pot adquirir enfront de la manca d’aquesta.
[eng] This work involves a review of the family-school relationship for family involvement at CEIP Robines, through the analysis of the results of an interview with tutors and a questionnaire aimed at early childhood education families. A search for information has been carried out to highlight the need for families to be involved in the school and the reasons that may make it difficult to do so. Thus, some perceptions have been obtained, both from families and guardians, about the relationship and family involvement, as well as some characteristics and reasons why families have different types of involvement. Once these results have been obtained, a personal conclusion has been drawn that may motivate a reflection on the perceptions of teachers in relation to family involvement and the role that can be acquired in the face of this lack.