[cat] El present estudi té com a objectiu realitzar una revisió sistemàtica en la que s’analitzin els articles publicats sobre Educació Emocional en els darrers 10 anys, a Espanya. A partir d’aquí, s’han revisat 52 articles, extrets de la plataforma Dialnet. Pel que fa als resultats, s’agrupen els articles seleccionats en cinc temàtiques d’investigació: l’educació emocional com a forma de prevenció; les competències emocionals; el paper del/la docent i/o altres professionals en l’educació emocional: els recursos, eines i tècniques pel desenvolupament de l’educació emocional a les aules; els programes sobre educació emocional. És a dir, aquests han estat els principals conceptes que han generat debat a nivell científic durant els darrers 10 anys, a Espanya. Per concloure, s’exposa la importància de la implementació de programes d’Educació Emocional a les aules, per tal d’aconseguir el desenvolupament integral de l’alumnat, i una millora del benestar, tant a nivell personal com social.
[eng] The aim of this study is to do a systematic review of the articles published on Emotional Education in the last 10 years in Spain. After this point, 52 articles have been chosen from the Dialnet platform. Regarging the results, the selected articles are grouped into five research topics: emotional education as a form of prevention; emotional competencies; the role of teachers and other professionals in emotional education; resources, tools and techniques for the development of emotional education in the classroom; programs on emotional education. In other words, these have been the main concepts that have generated debate during these 10 years in Spain. To conclude, it introduces the importance of the implementation of Emotional Education programs in the classroom, in order to achieve the integral development of students and an improvement of well-being at a personal and social level.