[cat] Actualment els horts escolars i la fauna i flora que envolten les escoles d’Infantil estan
tenint molt de protagonisme arran de l’afavoridor aprenentatge que n’obtenen els
infants. Els elements naturals que formen part dels espais exteriors dels centres escolars,
en tant que espais didàctics, permeten treballar no tan sols certs continguts curriculars
de coneixement de l’entorn, sinó també altres aspectes del currículum com ara la
interculturalitat. Amb la present recerca es pretén mostrar com els elements vegetals
presents a les escoles i als seus horts didàctics poden fer-se servir com a instruments
pedagògics per a una educació interculturali. Això s’ha pogut comprovar a partir de
l’observació i anàlisi dels espais exteriors de tres escoles infantils catalanes, en els quals
es descobreix el seu potencial per a desenvolupar activitats d’interculturalitat. A partir
d’una descripció de la vegetació d’aquestes tres escoles, es proposa aprofitar el
protagonisme de les plantes no autòctones per donar-lis un enfoc de diversitat cultural,
promovent alhora la necessitat de preservar la cultura pròpia.