[cat] Aquest treball pretén estudiar com s'utilitza i quina presència té la Lectura Fàcil (LF) en
educació, a més de conèixer amb més profunditat aquesta eina.
S’ha fet un estudi empíric sobre a qui va destinada la LF i com s'està fent servir en els
diferents centres d'ensenyament en què la podem trobar.
Ens centrarem en els centres educatius que fan ús d'aquests materials per millorar la lectura
dels seus alumnes. Volem conèixer la presència, ús i benefici que té la LF a les escoles i
quins materials alternatius empren en cas de no conèixer-la o no fer-ne ús.
A més de les escoles també s’ha fet una petita cerca de la presència de la LF a altres
àmbits com les biblioteques i veure si ofereixen algun tipus de taller formatiu en aquest
material o si tan sols en disposen per a la consulta.
Per recollir aquestes dades hem pensat analitzar la presència i ús de la LF en diversos
centres educatius d'educació primària. A més consultar si alguna biblioteca pública ofereix
tallers o activitats sobre LF.
Finalment, veure quines organitzacions o associacions estan treballant per donar a conèixer
la LF i com a docents com ens podem formar en aquest material, si existeixen cursos de
formació per part del govern, universitats, associacions... i com hi podem accedir
[eng] This work aims to study how Easy Reading (LF) is used and what presence it has in
education, in addition to gaining a deeper knowledge of this language.
An empirical study has been carried out on who the LF is aimed at and how it is being used
in the different educational centers where it can be found.
We focus on the educational centers that use these materials to improve the reading skills of
their pupils. We want to know the presence, the benefit and having LF in schools and their
alternative materials in case they don't know it or don't do it.
More of the schools have also been asked about the presence of LF in other areas such as
libraries and to see if they offer some kind of workshop trained in this material or if they are
only available for consultation.
In order to collect this data, we thought of analyzing the presence and use of LF in various
primary schools. Also check if any public libraries offer workshops or activities on LF.
Finally, see which institutions or associations are working to raise awareness of LF and how
we as teachers can be trained in this material, if there are training courses offered by the
government, universities, associations... and how to access them.