Estudi de la presència i usos de la Lectura Fàcil als centres d’Educació Primària i Biblioteques de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Vanrell Bosch, Maria del Mar
dc.contributor.author Ferretjans Ferragut, Joan
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-03-15T10:16:17Z
dc.date.available 2022-03-15T10:16:17Z
dc.date.issued 2022-03-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158239
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén estudiar com s'utilitza i quina presència té la Lectura Fàcil (LF) en educació, a més de conèixer amb més profunditat aquesta eina. S’ha fet un estudi empíric sobre a qui va destinada la LF i com s'està fent servir en els diferents centres d'ensenyament en què la podem trobar. Ens centrarem en els centres educatius que fan ús d'aquests materials per millorar la lectura dels seus alumnes. Volem conèixer la presència, ús i benefici que té la LF a les escoles i quins materials alternatius empren en cas de no conèixer-la o no fer-ne ús. A més de les escoles també s’ha fet una petita cerca de la presència de la LF a altres àmbits com les biblioteques i veure si ofereixen algun tipus de taller formatiu en aquest material o si tan sols en disposen per a la consulta. Per recollir aquestes dades hem pensat analitzar la presència i ús de la LF en diversos centres educatius d'educació primària. A més consultar si alguna biblioteca pública ofereix tallers o activitats sobre LF. Finalment, veure quines organitzacions o associacions estan treballant per donar a conèixer la LF i com a docents com ens podem formar en aquest material, si existeixen cursos de formació per part del govern, universitats, associacions... i com hi podem accedir ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to study how Easy Reading (LF) is used and what presence it has in education, in addition to gaining a deeper knowledge of this language. An empirical study has been carried out on who the LF is aimed at and how it is being used in the different educational centers where it can be found. We focus on the educational centers that use these materials to improve the reading skills of their pupils. We want to know the presence, the benefit and having LF in schools and their alternative materials in case they don't know it or don't do it. More of the schools have also been asked about the presence of LF in other areas such as libraries and to see if they offer some kind of workshop trained in this material or if they are only available for consultation. In order to collect this data, we thought of analyzing the presence and use of LF in various primary schools. Also check if any public libraries offer workshops or activities on LF. Finally, see which institutions or associations are working to raise awareness of LF and how we as teachers can be trained in this material, if there are training courses offered by the government, universities, associations... and how to access them. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.title Estudi de la presència i usos de la Lectura Fàcil als centres d’Educació Primària i Biblioteques de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics