[cat] Actualment, el dol i la mort són temes molt poc treballats a les escoles, per causa del fet que
aquest continua essent un tema tabú a la societat, i sobretot a l’hora de tractar-lo amb els infants,
donat que es creu que és millor ocultar-los aquestes coses.
L’objectiu general d’aquest treball és donar a conèixer com es pot treballar el dol a través de la
resiliència a les aules d’educació primària. Partint del que diuen diferents autors sobre el dol,
la resiliència, i quin tractament tenen en l’àmbit de l’educació, i per tal de poder complir aquest
i la resta d’objectius plantejats, s’ha portat a terme una recerca de recursos i materials, dirigits
a alumnes, famílies i mestres, dels quals se n’ha fet una selecció i una posterior anàlisi, amb
algunes propostes d’activitats per portar a terme a l’aula.
Després d’analitzar els resultats, es va poder concloure que, tot i que sí que hi ha materials per
a tots els membres de la comunitat educativa, aquest és limitat i poc variat, i a més gairebé no
n’hi ha que es relacionin amb la resiliència. Per altra banda, el tractament del dol i la mort no
estan reflectits a cap de les matèries del currículum d’educació primària de les Illes Balears.
[eng] Currently, mourning and death are topics that are rarely studied in schools because it continues
to be a taboo subject, and especially when dealing with children, as it believed that is better to
hide. The overall goal of this work is to show grief can be worked through resilience in primary
school classrooms. Based on what different authors say about mourning, resilience, and how
they are treated in the field of education, and in order to be able to meet this and other goals, a
search has been carried out resources and materials, aimed at students, families and teachers of
which a selection and subsequent analysis have been made, with some suggestions for activities
to carried out in the classroom.
After analyzing the results, it could be concluded that, although there are materials for all
members of the educational community, this is limited and not very varied, and in addition
there are almost none that are related to the resilience. On the other hand, the treatment of
mourning and death is not reflected in any of the subjects in the primary education curriculum
of the Balearic Islands.